mandag den 21. februar 2011

Hvem behøver dyrt klatreudstyr?

I løbet af de sidste par dage har jeg sammen med min 4 årig dreng fået researchet hvilke legepladsudstyr holder, og hvilke er uinteressante. Efter flere besøg til adskillige 'sites' er det blevet klart, at edderkroppens spind og klatreudstyr er superseje, og balanceudstyr er suveræn for 'jorden er giftig.'

På vej hjem en af dagen stoppede vi forbi børnehaverne langs Møllegade for at se, hvilke udstyr børnene legede med. Her blev vores tidligere iagttagelser bekræftet, da vi så, at mange af børnene legede på institutionens klatreudstyr.

Efter et par minutter blev nogle af børnehavebørnene nysgerrige og spurgt, hvorfor vi kiggede på deres legeplads. Jeg fortalte, at vi skulle bygge en ny legeplads i vores gård lige over på den anden side af gaden fra børnehaven.
"Det behøver I ikke." sagde én.
"Nå. Hvorfor ikke det?" sagde jeg.
"I kan bare låne vores!" konstaterede han.
Det var godt nok sødt, tænkte jeg, men så sagde, at det kunne vi ikke, da deres legeplads var indhegnet.
"Jamen, I kan bare hoppe over!"

Så det gør alle kvarterets børn nu, legepladsprojektet er blevet droppet og pengene sparede... ; J

Ingen kommentarer:

Send en kommentar